Ace:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 19 de maig de 2022

El dies 2 i 3 de juny, a Barcelona

La Pedrera acollirà la XII edició de la Conferència Barcelona-Pittsburgh sobre la recerca en demències

•    Es tracta de la trobada dels principals professionals de nivell nacional i internacional de l’àmbit de la malaltia d’Alzheimer i altres demències

•   Amb la participació del conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon; i Gemma Tarafa, regidora de Salut, Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona

La Pedrera serà l’escenari de la Conferència Barcelona-Pittsburgh, que en la seva XII edició espera reunir més de 200 experts de l’àmbit de l’Alzheimer i les demències entre els dies 2 i 3 de juny. Les jornades, que impulsen biennalment Ace Alzheimer Center Barcelona i l’Alzheimer Disease Research Center de la Universitat de Pittsburgh School of Medicine, consten de tres dies de ponències i taules rodones amb una quarantena de ponents de reconegut prestigi nacional i internacional. Per primera vegada, i amb l’objectiu d’ampliar la seva projecció, el congrés se celebrarà en format híbrid: es podrà seguir online i assistir-hi presencialment a Barcelona.

En el context de la Conferència, Ace organitza conjuntament amb Grifols una taula rodona el dia 1 de juny sota el títol ‘El futur de la recerca’, per posar el focus en la investigació -un camp primordial per conèixer i detectar la causa de la malaltia- i, alhora, reflexionar sobre el futur de la recerca i posar en comú coneixement de la mà dels professionals de referència del país. Comptarà amb la participació de Pascual Sánchez Juan, neuròleg i director científic de la Fundació CIEN (Centre d’Investigació de Malalties Neurològiques), Arcadi Navarro, director de la Fundació Pasqual Maragall, i Agustín Ruiz, cap de Recerca d’Ace Alzheimer Center Barcelona. Alhora, es farà entrega del VI Premi Joan Boada & Mercè Rovira, que reconeix des de fa deu anys la tasca de professionals en l’àmbit de les demències.

El dia 2 de juny, el congrés científic comptarà amb la participació del conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon; i la regidora de Salut, Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona, Gemma Tarafa. En l’edició d’enguany, els avenços en la recerca genètica i de biomarcadors i en el camp de la neuroimatge seran el tema central en diverses sessions.

Entre els professionals que participaran al Congrés destaquen Victor Luis Villemagne, referent mundial en neuroimatge; Charlotte Teunissen, professora de l’Amsterdam University Medical Center; Arfan Ikram, cap d’Epidemiologia de la Erasmus University Medical Center, Bruno Vellas, de l’Hospital Universitari de Toulouse; o Chris Butler, de l’Imperial College.

La Conferència Barcelona-Pittsburgh, que se celebra des del 1998, vol ser alhora un espai de networking on compartir coneixement i crear sinergies entre professionals de l’àmbit de les demències a escala internacional. Així, s’ha consolidat com el punt de trobada de referència per a experts relacionats amb les malalties neurodegeneratives, amb el propòsit de constituir una actualització en tots els camps de la recerca en demències. Tothom que hi vulgui assistir ja s’hi pot inscriure a través del web de l’esdeveniment.

Para más información:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

Descobreixen una relació genètica entre la funció cardiovascular i la malaltia d'Alzheimer

14/11/2019Sala de premsa
L'IRBLleida, la Universitat de Lleida, el CAEBI de Sevilla i Fundació ACE han descobert una relació genètica entre la funció cardiovascular i l'Alzheimer. L'estudi s'ha publicat a la revista Scientific Reports.