Ace:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 16 de desembre de 2021

Iniciativa solidària d’Ace Alzheimer Center Barcelona

La 6a Nit de l’Alzheimer recapta 23.000 euros a favor del suport i atenció a les persones amb demència

•    La recaptació anirà destinada íntegrament a la plataforma Acehealth, que permetrà garantir l’atenció a les persones que conviuen amb l’Alzheimer en qualsevol punt del territori

•   L’esdeveniment solidari va fer èmfasi en la importància de la implicació de tota la societat per fer front a la malaltia

La Nit de l’Alzheimer, impulsada per Ace Alzheimer Center Barcelona, ha aconseguit recaptar, en la seva sisena edició, prop de 23.000 euros per fer front a la demència. En concret, els fons recaptats es destinaran íntegrament a consolidar la plataforma Acehealth, que vol garantir l’atenció i el suport a totes les persones amb Alzheimer des de qualsevol punt del territori a través de la telemedicina i, alhora, crear noves eines virtuals per a les persones que pateixen la malaltia i els seus familiars i cuidadors.

L’edició d’enguany, celebrada en format online, va reunir 260 persones que van gaudir de diverses actuacions amb les quals l’entitat va voler posar en valor la importància de la cultura i de la implicació de tota la societat per avançar i trobar una cura per a la malaltia.

Acehealth, un projecte inèdit

A través de l’impuls a la plataforma telemàtica Acehealth, Ace posa el focus en la necessitat de transformar l’atenció a les persones amb demència i acostar-los l’accés al diagnòstic.

La Dra. Mercè Boada, neuròloga, cofundadora i directora mèdica d’Ace Alzheimer Center Barcelona, afirma que “els fons recaptats a La Nit de l’Alzheimer són un suport molt valuós per poder impulsar projectes com Acehealth per donar la millor atenció a totes les persones que conviuen amb l’Alzheimer, estiguin on estiguin”. Durant la gala, la Dra. Boada va afirmar que “la Covid-19 ha accelerat uns coneixements que teníem però que estaven aturats, com el fet de posar la tecnologia al servei de tothom. Amb la plataforma Acehealth volem que totes les persones ho tinguin tot al seu abast: el diagnòstic, les proves, les visites o exercicis de memòria. És una posada en escena extremadament innovadora i, a casa nostra, inèdita”.

La dibuixant, il·lustradora i humorista Raquel Gu va realitzar, durant la vetllada, una il·lustració sobre l’Alzheimer que va donar al Centre de Dia d’Ace per commemorar el seu 30è aniversari. També van participar a l’acte el coreògraf i ballarí Pol Jiménez, reconegut com a millor ballarí als Premis Butaca 2019, que va interpretar un fragment de la producció Lo faunal, dirigida per Bruno Ramri.

La màgia i l’humor també van tenir cabuda a La Nit de l’Alzheimer, amb les actuacions de l’il·lusionista Pepo Capel i l’humorista Jordi LP. L’esdeveniment, que és possible gràcies a entitats col·laboradores com PeixaCasa, KernPharma, HP, Telstar, La Vanguardia, Oliva Torras, Nutricia i Neuraxpharm, va posar el colofó a la gala amb la presentació del projecte Trencaclosques per l’Alzheimer.

Dissenyada per l’artista Albert Llobet, l’obra d’art solidària representa un mapa neuronal i, amb llum blanca, les neurones es tornen fluorescents. Es tracta d’un trencaclosques real, format per 100 peces d’uns 30 centímetres quadrats que es vendran amb suports individuals per poder exposar-les. Els beneficis de la venda de les peces, que es poden adquirir mitjançant el telèfon 93 444 73 18, es destinarà al projecte Acehealth.

Para más información:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

La Nit de l'Alzheimer recapta fons per a l'atenció a distància de les persones amb demència

04/11/2021Sala de premsa
L’esdeveniment solidari capta fons per consolidar la plataforma Acehealth, que garanteix l'atenció a distància de les persones amb Alzheimer i els seus cuidadors