Ace:
Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 21 de setembre de 2022

En el marc de la campanya ‘Regala memòria 2022’ d’Ace Alzheimer Center Barcelona

Cada 3 segons hi ha un nou cas de demència al món: la idea central de l’espot del Dia Mundial de l’Alzheimer

•    L’espot busca fer conscient l’espectador de l’abast de la malaltia d’Alzheimer i la importància de detectar-la a temps

•   Els experts insisteixen en la importància de realitzar un diagnòstic precoç de la demència, fonamental per actuar en la seva progressió, amb eines com el test FaceMemory

Amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, Ace Alzheimer Center Barcelona, entitat dedicada al diagnòstic, tractament i recerca de la malaltia d’Alzheimer, presenta el nou espot de la campanya ‘Regala memòria 2022’ amb l’objectiu de sensibilitzar tota la societat sobre la realitat d’aquesta malaltia.

Enguany, Ace ha volgut posar èmfasi en el temps, ja que cada 3 segons hi ha un nou cas de demència al món, el 70% dels quals són Alzheimer. El vídeo vol fer conscient l'espectador de l'abast de la malaltia i de la lluita contrarellotge que suposa, en la qual és imprescindible que tota la societat s’impliqui.

La Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d’Ace, afirma que “des de les entitats que tractem amb la malaltia d’Alzheimer cal que treballem perquè tota la població conegui l’abast de la malaltia i quins són els seus efectes”. La Dra. Boada afegeix que “hem volgut centrar-nos en el temps perquè és un element clau per detectar la malaltia de forma precoç i poder actuar en la seva progressió”.

Amb motiu d’aquesta efemèride, des de fa 8 anys Ace impulsa la campanya Regala Memòria i estrena un vídeo espot amb la finalitat última de sensibilitzar la societat i donar a conèixer totes les cares de la malaltia d’Alzheimer. El 2021, per exemple, es proposava comprovar si era possible fer un espot inoblidable a partir de les recomanacions de publicistes de referència com Lluís Bassat i Toni Segarra. El vídeo va comptar també amb la col·laboració d’Andrés Iniesta, els Cinemes Girona i la música de Joan Chamorro i Andrea Motis.

Diagnòstic precoç i recerca, prioritaris

Els experts en la malaltia d’Alzhimer posen el focus en el diagnòstic precoç i en la necessitat de desenvolupar eines per detectar la malaltia en estadis inicials. En aquest sentit, Ace compta amb FACEmemory, el primer test online que permet detectar les persones amb deteriorament cognitiu i, així, descobrir de forma precoç la malaltia d’Alzheimer. En poc més d’un any, més de 2.500 persones -un 65% dones i un 35% d’homes- ja han realitzat el test, una eina de gran utilitat per al cribratge als centres d’atenció primària o hospitals.

“Revisar-se la memòria hauria d’estar entre les nostres prioritats a partir dels 50 anys, és tan important com revisar-se el colesterol o el sucre”, explica la Dra. Boada. En aquest sentit, des de fa 13 anys, Ace ofereix revisions gratuïtes de memòria, que es poden fer a través d’una videotrucada, i s’adrecen a qualsevol persona de més de 50 anys.

Un dels principals problemes de salut a nivell mundial

Ara per ara, encara no s'ha identificat la causa de la malaltia d'Alzheimer, no existeix cura i els tractaments són més efectius en les primeres etapes.

La malaltia d’Alzheimer afecta més de 55 milions de persones al món i es calcula que la xifra augmentarà fins als 78 milions d’afectats el 2050. Es tracta, doncs, d’un dels principals problemes de salut mundial segons l’OMS. Com indica el Ministeri de Sanitat, a Espanya actualment hi ha més de 800.000 casos i es calcula que el 2050 s’hauran duplicat. A Catalunya, la xifra se situa en 120.000 casos.

En el marc del Dia Mundial de l’Alzheimer, durant l’última setmana la farmacèutica Kern Pharma ha engegat una nova edició de la campanya ‘Un abrazo por el Alzheimer’, que ha comptat amb el suport d’Ace. La iniciativa té per objectiu donar visibilitat a les necessitats afectives de les persones amb Alzheimer i recaptar fons per a projectes d’investigació. En la darrera edició, l’empresa va far una donació de 5.000€ a Ace.

Per a més informació:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

CORDIS reconeix el model europeu de participació ciutadana per a la detecció precoç de l’Alzheimer

14/07/2020Sala de premsa
El projecte europeu MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer 's Disease) ha estat destacat en un article publicat per CORDIS, la plataforma de notícies de recerca de la Comissió Europea.