Ace:

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 2 de juny de 2022

Avui i demà, a Barcelona

Ace Alzheimer Center reuneix a Barcelona 40 experts internacionals de referència en Alzheimer

•    El conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon; i la directora de Serveis d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona, Pilar Solanes, han inaugurat la conferència aquest migdia

•   La Conferència Barcelona-Pittsburgh compta amb més de 300 persones inscrites

Barcelona acull avui i demà la XII edició de la Conferència Barcelona-Pittsburgh, que des de 1998 reuneix de forma biennal a la ciutat comtal els professionals de primer nivell de l’àmbit de l’Alzheimer i les demències. Enguany, les jornades compten amb 40 experts nacionals i internacionals de referència que posaran en comú els seus coneixements i els últims avenços entorn de la malaltia. Aquest matí ha tingut lloc la inauguració a càrrec del conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Argimon; i la directora de Serveis d’Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona, Pilar Solanes.

Durant la seva intervenció, el conseller ha explicat que, davant el fet la demència afecta sobretot les dones, la perspectiva de gènere s’ha de tenir molt en compte, i ha assenyalat que “la prevenció precoç és clau” i ha afegit que és essencial “evitar estereotips, i això requereix també educar la societat”. Argimon ha destacat la importància de la conferència Barcelona-Pittsburgh per a “poder extreure les millors pràctiques i l’intercanvi de coneixement arreu del món. Un coneixement que després acaba a la capçalera de les persones que ho necessiten”.

Per la seva banda, Pilar Solanes ha assegurat que l’Alzheimer “és per a la ciutat un dels principals problemes de salut, perquè la perspectiva d’envelliment és elevada” i ha insistit en la importància del treball conjunt de totes les associacions de la ciutat. “Estem treballant conjuntament en una estratègia de ciutat per donar suport a les persones que cuides a les persones amb Alzheimer, és una prioritat absoluta”.

Amb motiu de la celebració de la conferència, la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d’Ace Alzheimer Center ha incidit que “posar en comú el coneixement i els avenços que els professionals de tot el món duen a terme en el camp de l’Alzheimer és cabdal per arribar al seu origen. Per aconseguir-ho, l’aposta per a la recerca des de tots els àmbits ha de ser inequívoca”. La Dra. Boada ha afegit, a més, que “la Conferència Barcelona Pittsburgh té, alhora, des dels seus inicis, l’objectiu final beneficiar les persones amb Alzheimer i les seves famílies”.

Amb més de 300 persones inscrites, entre el format presencial a La Pedrera i per streaming, la conferència ha arrencat avui amb les intervencions de referents com Charlotte Teunissen, professora de l’Amsterdam University Medical Center; Arfan Ikram, cap d’Epidemiologia de la Erasmus University Medical Center; o Sudha Seshadri, de la Universitat de Boston, que ahir va rebre el VI premi Joan Boada & Mercè Rovira en reconeixement a la seva trajectòria en el camp de les demències com a directora del consorci CHARGE (Cohorts for Heart and Aging in Genomic Epidemiology).

En l’edició d’enguany, els avenços en la recerca genètica i de biomarcadors i en el camp de la neuroimatge són el tema central que s’aborda en diverses sessions. Demà serà el torn d’experts com Victor Luis Villemagne, referent mundial en neuroimatge; Bruno Vellas, de l’Hospital Universitari de Toulouse; o Chris Butler, de l’Imperial College.

A més de ser un punt de trobada per a la comunitat científica, la conferència, organitzada biennalment per Ace Alzheimer Center Barcelona i l’Alzheimer Disease Research Center de la Universitat de Pittsburgh School of Medicine, té com a finalitat posar a l’abast de la societat la informació vinculada amb l’Alzheimer, a través de les ponències de més de 40 experts.

La Conferència Barcelona-Pittsburgh, que se celebra des del 1998, vol ser alhora un espai de networking on compartir coneixement i crear sinergies entre professionals de l’àmbit de les demències a escala internacional. Així, s’ha consolidat com el punt de trobada de referència per a experts relacionats amb les malalties neurodegeneratives, amb el propòsit de constituir una actualització en tots els camps de la recerca en demències.

Para más información:

Isabel Rodríguez

irodriguez@fundacioace.org

Un cicle de conferències reunirà els principals experts internacionals en l'àmbit de les demències

24/03/2021Sala de premsa
Fundació ACE - Alzheimer Treatment & Research Center impulsa, amb el suport de Grifols, el cicle de seminaris online Research Summit at Fundació ACE que reunirà experts en la recerca d’àmbit internacional del món de l’Alzheimer i les demències.