Ace:

L’AAIC comptarà amb la participació d’Ace Alzheimer Center Barcelona

La Unitat de Recerca d’Ace presentarà les darreres novetats en genètica i biomarcadors de malaltia d'Alzheimer per a la seva detecció primerenca a l’Alzheimer’s Association International Conference.

El Dr. Sergi Valero, subdirector de Recerca d’Ace, presenta el pòster “Predictive value of the Alzheimer Polygenic Risk Score on Cognitive Decline in Patients with Alzheimer’s Disease Dementia”, el primer estudi que demostra la capacitat predictiva de la puntuació de risc poligènic en la progressió del deteriorament cognitiu a la malaltia d'Alzheimer.

La Dra. Marta Marquié, neuròloga i responsable del programa d’Intel·ligència Artificial i Big Data d’Ace, presenta el pòster virtual “Macular vessel density in the superficial plexus is not a proxy of cerebrovascular damage in non-demented individuals: data from the NORFACE cohort”. La cohort NORFACE estudia la relació entre el gruix de la retina i el deteriorament cognitiu.

A més de portar un pòster i una presentació oral, la Dra. Amanda Cano, responsable del subprograma de Biomarcadors i Biologia Molecular d’Ace, presidirà la sessió “The prognostic utility of blood-based biomarkers”, que se celebrarà el 20 de juliol a les 11.30 h.

La Dra. Cano també presenta els següents pòsters:

• Proteomic analysis reveal early differences in plasma exosomes of Aβ(+) vs Aβ(-) patients with early-onset mild cognitive impairment: from BIOFACE to BIOPEXAL study.
  • (Oral) Diagnostic performance and clinical applicability of plasma pTau181 to predict dementia risk in a large real-world cohort of a memory clinic.

Per la seva banda, Pablo García, investigador predoctoral d’Ace, presenta el pòster “PSP/DEGESCO: A Progressive Supranuclear Palsy Genome-Wide Association Study in the Spanish Population”

Finalment, Raquel Puerta, investigadora predoctoral d’Ace, presenta el pòster “Head-to-head comparison of aptamer- and antibody-based proteomic platforms in CSF samples of a real-world large cohort of a memory clinic”

L'Alzheimer's Association International Conference (AAIC) és la conferència de referència per a la comunitat d'investigadors dedicats a les demències.

Aquest any se celebra del 16 al 20 de juliol a Amsterdam, Països Baixos.

Fundació ACE presenta 5 pòsters científics i 3 comunicacions orals a l’AAIC 2020

28/07/2020Recerca
Com cada any, els experts de Fundació ACE tornen a estar presents a l'Alzheimer’s Association International Conference 2020 (AAIC), que en aquesta edició se celebra de manera virtual i sense cost entre els dies 27 i 31 de juliol.