Més de 60 cuidadors participen en una sessió online sobre exercici terapeutic

Marta Bisbe, coordinadora de la Unitat de Fisioteràpia de Fundació ACE, i Roger Arbós, fisioterapeuta de la Unitat d’Atenció Diürna, han explicat els beneficis de l’exercici terapèutic en la millora de les funcions cognitives.

En concret s’ha tractat la prevenció dels factors de risc i dels hàbits protectors contra la demència, entre els que es troba realitzar activitat física regular. Entre els diversos beneficis que ens aporta la pràctica d’exercici està la millora de la condició física per evitar caigudes en persones d’edat avançada, facilitar la interacció social i la prevenció de malalties com la diabetis, la osteoporosis, malalties cardiovasculars o trastorns cognitius i depressius.

A Fundació ACE donem molta importància a la fisioteràpia com a mitjà per la millora del benestar de la persona amb demència. Al nostre Centre de Dia i Hospital de Dia treballem amb els nostres usuaris en diverses àrees com són l’equilibri i la coordinació, la mobilitat, la força muscular, la marxa, la capacitat aeròbica, la relaxació i la capacitat ventiladora.

Els objectius de la fisioteràpia a Fundació ACE són, fonamentalment: millorar les funcions cognitives a partir del moviment, preservar l’equilibri i la mobilitat, mantenir la força muscular i la mobilitat de les articulacions, conservar la capacitat de tolerància en l’esforç de les activitats de la vida diària i prevenir i diagnosticar la disfàgia.

Formacions periòdiques per a familiars i cuidadors d’usuaris

La Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE organitza formacions dirigides a familiars de cuidadors amb l’objectiu de proporcionar eines per la cura i el benestar d’una persona amb demència.

Aquestes sessions online complementen la nostra Aula de Cuidadors, un espai que l’Àrea de Treball Social de Fundació ACE va posar en marxa el 2019 amb el propòsit de donar suport i formar els familiars d’una persona que acaba de ser diagnosticada amb demència.

El calendari de les pròximes sessions de la Unitat d’Atenció Diürna és:

• Maig: Recursos i assistència disponibles. Tràmits.
  • Juliol: Entreteniment d’una persona amb demència en el domicili.
  • Setembre: Alteracions conductuals.

Formació sobre demències a professors de ciències de secundària i universitat

22/01/2019Formació
Fundació ACE ha iniciat aquest mes de gener un projecte de formació sobre la malaltia d'Alzheimer i altres demències destinat al professorat de biologia, geologia i ciències mediambientals de secundària i universitari.