Recerca

La Dra. Vanesa Pytel és la nova secretària del Grup d'Estudi de Neuroimatge de la SEN

25/01/2023
La neuròloga Vanesa Pytel, membre de l'equip d'Ace Alzheimer Center Barcelona, ha estat nomenada secretària del Grup d'Estudi de Neuroimatge de la Societat Espanyola de Neurologia (SEN).

Blog | Beneficis de la musicoteràpia en persones amb demència

15/12/2022Atenció i tractament
La musicoterapia és un recurs que, com cap altre, és capaç d’ajudar a la persona i als seus cuidadors a trobar espais de benestar d’una manera integral.

Blog | Tartaglia, una xarxa on intercanviar informació rellevant per a la recerca

18/10/2022Atenció i tractament
A Tartaglia treballen 16 entitats sanitàries i tecnològiques, i té com a objectiu aprofitar els avantatges que ofereix la intel·ligència artificial per a resoldre alguns del reptes de la medicina i accelerar la investigació clínica.

Entra en vigor la Targeta Cuidadora

06/10/2022Atenció i tractament
L'Ajuntament de Barcelona i entitats dedicades a la demència, entre d'altres, han estat treballant i fruit d’aquesta feina ha donat com a resultat la Targeta Cuidadora.

El RCD Espanyol rep a usuaris de la UAD en el Dia Mundial de l’Alzheimer

22/09/2022Atenció i tractament
Una trentena d’usuaris i usuàries de la Unitat d’Atenció Diürna han visitat la Ciutat Esportiva del RCD Espanyol per commemorar el Dia Mundial de l’Alzheimer al costat de diversos jugadors i membres de l’staff del club.

Estats Units aprova l’ús d’Aducanumab: un fàrmac per tractar l’Alzheimer

11/06/2021Atenció i tractament
Ace Alzheimer Center Barcelona va participar en l'assaig clínic de Biogen per al fàrmac Aducanumab. Durant l'assaig clínic, vam ser el sisè centre que més persones va poder incloure en l'estudi a nivell mundial i el primer d'Europa.