Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 31 gener de 2019

Projecte de formació impulsat per Fundació ACE

INICIATIVA PER APROPAR L’ALZHEIMER I LES DEMÈNCIES AL PROFESSORAT DE CIÈNCIES NATURALS

•    Els professionals de Fundació ACE, entitat dedicada a la recerca i el tractament d’Alzheimer, imparteixen un curs de normalitat cognitiva i demències destinat al Seminari Permanent de Ciències Naturals

•    El curs abordarà la demència des de distints àmbits com la genètica, la prevenció o les implicacions ètiques que comporta la malaltia

Fundació ACE- Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, entitat dedicada al diagnòstic, tractament i recerca d’Alzheimer, ha impulsat un projecte de formació sobre la malaltia d’Alzheimer i altres demències destinat al professorat de biologia, geologia i ciències mediambientals de secundària i universitari.

Amb l’objectiu d’ampliar els coneixements dels docents en aquest àmbit i d’aprofundir en la realitat de les malalties neurodegeneratives, els experts de la Fundació impartiran el curs ‘Normalitat cognitiva i demències’ a través del Seminari Permanent de Ciències Naturals.

El Seminari Permanent de Ciències Naturals (SPCN) és una associació de professors d’institut i universitat, principalment de les especialitats de biologia i geologia, que organitzen, entre altres activitats, cursos de formació de professorat en conveni amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. (ICE-UAB).

La formació, que es portarà a terme a l’Institut de Ciències de l’Educació entre els mesos de gener i març, constarà d’un programa multidisciplinari pensat per fer una aproximació a la malaltia des de diferents perspectives.

Entre els tallers que es realitzaran en destaquen alguns com el d’eines bioinformàtiques online, el de biomarcadors i tècniques de laboratori en la investigació de l’Alzheimer o el de factors de risc, dedicat a la possible prevenció de la malaltia a través d’hàbits de vida saludables.

A més dels tallers, els participants tindran l’oportunitat de visitar la Unitat de Diagnòstic i la Unitat de Recerca Aplicada de l’entitat per conèixer de primera mà les tasques que es desenvolupen en el centre.

“Des de Fundació ACE estem convençuts que la formació és un dels aspectes clau per apropar la realitat de l’Alzheimer i les demències a la societat i per aconseguir que tots estem més conscienciats”, destaca Alba Benaque, directora adjunta de la Fundació i formadora del curs.

La Dra. Benaque reitera que el coneixement de la malaltia resulta també fonamental a l’hora de poder detectar-la en el nostre entorn i de poder fer un diagnòstic precoç

Per la seva banda, el Seminari Permanent de Ciències Naturals insisteix en la importància de la formació contínua del professorat i afirma que “amb aquest curs podrem conèixer millor una malaltia complexa i estarem més capacitats per poder-la explicar als nostres alumnes i oferir-los eines a l’hora d’enfrontar-se a ella”.

El projecte MOPEAD, finalista del Premi d'Internet 2019 per la seva innovació aplicada a l'àmbit de la salut

14/05/2019Sala de premsa
El projecte europeu MOPEAD, coordinat a Espanya per Fundació ACE, ha estat finalista del Premi d'Internet 2019, guardó que es concedeix a iniciatives digitals innovadores.