NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 28 de gener de 2020

Amb l’objectiu de millorar la qualitat docent de l’alumnat en matèria d’Alzheimer

Fundació ACE imparteix una assignatura sobre demència als alumnes de medicina de UIC Barcelona

•    Els experts de l’entitat oferiran als estudiants de cinquè de Medicina l’assignatura ‘De la normalitat cognitiva a la demència’

•    Fundació ACE i UIC Barcelona tenen un acord de cooperació, des del 2018, per a col·laborar en la recerca i la docència de l’Alzheimer

Fundació ACE, entitat de diagnòstic, tractament i recerca d’Alzheimer, imparteix una assignatura especialitzada en demències a l’alumnat del Grau en Medicina de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona) amb l’objectiu d’oferir coneixements de qualitat sobre les patologies cognitives als futurs professionals del sector salut.

Més concretament, l’assignatura ‘De la normalitat cognitiva a la demència. Experiència pràctica en clínica, recerca i medicina translacional’ s’adreça als estudiants de cinquè curs del Grau en Medicina de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de UIC Barcelona. L’assignatura compta amb un equip docent format per una desena d’experts de la Fundació, encapçalats per la Dra. Mercè Boada, neuròloga i directora mèdica de l’entitat, que remarca “la importància de formar les noves generacions de professionals de la salut en el coneixement de malalties que, segons les previsions, el 2050 hauran incrementat la seva afectació.”

L’assignatura consta de 10 sessions, la primera de les quals es va dur a terme ahir, que tindran lloc a les Unitats d’Atenció de la Fundació durant un total de 60 hores de formació teòrica i pràctica, i que convalidarà 2 crèdits ECTS. La matèria és de caràcter opcional i permetrà als participants fer pràctiques clíniques a les Unitats de Diagnòstic i d’Atenció Diürna de l’entitat, a més de realitzar pràctiques d’investigació bàsica al laboratori i de recerca aplicada a l’àrea d’Assajos Clínics de què disposa la Fundació.

La Dra. Alba Benaque, directora general de Fundació ACE, destaca que aquesta és una oportunitat “molt valuosa perquè els futurs professionals de la salut coneguin l’estat actual d’un dels principals problemes de salut mundial i participin del nostre model d’atenció integral, a més de conèixer els reptes que aquesta malaltia ens planteja”.

Entre d’altres, els alumnes rebran formació sobre el tractament, la prevenció i el pronòstic de les patologies cognitives i sobre la importància de treballar de forma conjunta des de l’assistència clínica i la recerca.

Fundació ACE i UIC Barcelona, una col·laboració per a sumar esforços per l’Alzheimer

La inclusió d’aquesta assignatura en el programa del Grau en Medicina és fruit de l’acord de col·laboració signat entre ambdues entitats el febrer del 2018 per portar a terme accions conjuntes en el camp de la formació i la recerca en la malaltia d’Alzheimer. El conveni, que compta amb una vigència de cinc anys des de la seva signatura, té com a finalitat la coordinació d’activitats docents com aquesta, però també la posada en marxa de projectes de recerca conjunts.

Un dels principals objectius d’aquest acord és, precisament, millorar la qualitat docent en la formació clínica i sanitària dels alumnes de UIC Barcelona en matèria d’envelliment, malaltia d’Alzheimer i altres demències relacionades, a més d’optimitzar els recursos humans i materials en la recerca sobre aquestes malalties.

Més informació en aquest enllaç.

El projecte MOPEAD, finalista del Premi d'Internet 2019 per la seva innovació aplicada a l'àmbit de la salut

14/05/2019Sala de premsa
El projecte europeu MOPEAD, coordinat a Espanya per Fundació ACE, ha estat finalista del Premi d'Internet 2019, guardó que es concedeix a iniciatives digitals innovadores.