Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 10 de juliol 2019

Recomanació per fer front a les altes temperatures

ELS EXPERTS ALERTEN DE LA IMPORTÀNCIA DE PROTEGIR LES PERSONES AMB ALZHEIMER DAVANT L’ONADA DE CALOR

•    Les persones amb demència es veuen especialment afectades per les altes temperatures i corren el risc de patir deshidratació durant la temporada d’estiu, especialment en les onades de calor

•    Els experts aconsellen als cuidadors mantenir-se alerta durant aquests mesos i assegurar-se que els afectats es mantenen hidratats i no s’exposen al sol en les hores de més calor

Davant la recent onada de calor i l’arribada de l’estiu, els experts de Fundació ACE- Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, entitat dedicada al diagnòstic, tractament i recerca d’Alzheimer i altres demències, alerten del risc que les altes temperatures suposen per a les persones que pateixen demència.

La deshidratació és un dels principals perills per a les persones amb Alzheimer, ja que és freqüent que aquestes no ingereixin suficient aigua o estiguin exposades al sol durant més temps del que és recomanable.

Natàlia Tantinyà, cap d’infermeria de la Unitat d’Atenció Diürna de l’entitat, insta els cuidadors a prestar especialment atenció a les persones amb demència i a assegurar-se que aquests mantenen hàbits i rutines saludables per fer front a la calor.

Comprovar que les persones afectades beuen aigua de manera habitual, no sortir al carrer durant les hores de més calor —com ara el migdia o les primeres hores de la tarda—, evitar els àpats massa calents i vestir roba fresca, són algunes de les pautes que els professionals aconsellen seguir per evitar la deshidratació o altres problemes de salut derivats de les temperatures elevades.

És habitual que les persones amb Alzheimer no recordin quin és l’últim cop que han begut aigua, o que tinguin menys sensació de set i que, a més, facin una dieta poc variada. Segons les rutines diàries de cadascú, cal assegurar que es prenen les mesures adequades per tal de prevenir els cops de calor, sobretot en els dies en què les temperatures són més elevades i, molt especialment, durant les onades de calor”, assegura Tantinyà.

La deshidratació o els cops de calor es poden manifestar en símptomes com el mal de cap i el mareig, la respiració i la freqüència cardíaca accelerades o, fins i tot, en alteracions en el comportament. És per això que, en el cas de les persones amb demència, cal que els seus cuidadors i el seu entorn més proper presti atenció a la possible aparició d’aquests símptomes i, de seguida que en detecti algun indici, pugui prendre mesures i, si escau, avisar els serveis sanitaris.

Un estudi de Fundació ACE demostra que les persones amb demència presenten pitjor salut visual

04/07/2019Sala de premsa
Les persones amb demència presenten pitjors paràmetres de salut visual que aquelles amb menor grau de deteriorament cognitiu. Així ho indica un nou article publicat per l'equip de recerca de Fundació ACE.