Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 14 de maig de 2019

Atorgat per l’Associació d’Usuaris d’Internet (AUI)

EL PROJECTE MOPEAD, FINALISTA DEL PREMI D’INTERNET 2019  PER LA SEVA INNOVACIÓ APLICADA A L’ÀMBIT DE LA SALUT

•    La iniciativa europea, liderada a Espanya per Fundació ACE, té com a objectiu implicar la ciutadania en la detecció precoç de l'Alzheimer.

•    GMV ha desenvolupat la tecnologia per al reclutament en línia de pacients.

•    El premi reconeix, des de 1997, les iniciatives digitals més innovadores i MOPEAD marca una fita en la recerca de l'Alzheimer, implicant els ciutadans amb eines digitals.

El projecte europeu MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), coordinat a Espanya per Fundació ACE - Barcelona Alzheimer & Treatment & Research Center, ha estat finalista, aquest matí, del Premi d'Internet 2019, guardó que des de 1997 atorga l'Associació d'Usuaris d'Internet a entitats i iniciatives digitals noves, coincidint amb el Dia Mundial d'Internet.

El projecte, impulsat pel consorci públic-privat IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors), integrat per la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea, ha estat seleccionat com a finalista en la categoria de Recerca i Emprenedoria per ser una iniciativa pionera i revolucionària en el camp de la recerca d'Alzheimer i en el model de participació ciutadana que proposa.

La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE i coordinadora del projecte, ha assistit a la gala, que ha tingut lloc aquest migdia en l'Espai Fundació Telefònica, i ha aprofitat per a compartir l'assoliment amb totes les entitats implicades en el projecte. “L'Alzheimer és una malaltia que requereix l'esforç i la implicació de tota la societat i amb el projecte MOPEAD hem apostat per un nou model que ens permeti avançar en la detecció de l'Alzheimer en fases lleus”. Un model “que ha comptat amb la participació ciutadana i amb tecnologia digital i Big Data desenvolupada pel soci tecnològic del projecte, GMV, que ha fet un treball d'excel·lència”. Perquè “per a treballar amb Big Data es necessita una tecnologia d'alta qualitat i experts en el seu maneig".

Les entitats que participen en el MOPEAD són Fundació ACE Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, Eli Lilly Company Ltd, ASDM Consulting, AstraZeneca AB, Institut Europeu de Salut de la Dona, GMV Solucions Globals Internet S.A.O., Institut Karolinska, KITE Innovation (Europe) Ltd, Spomincica- Alzheimer Eslovènia, Hospital Universitari de Colònia, Centre Mèdic Universitari Ljubljana, Fundació Hospital Universitari Vall D'Hebron-Institut de Recerca, Stichting VUmc i Alzheimer Europe.

MOPEAD, la detecció precoç de l’Alzheimer, en mans del pacient

El projecte MOPEAD té com a principal objectiu consolidar un sistema que permeti el diagnòstic primerenc de la demència, a través de la col·laboració i la complicitat de la societat, per a poder definir noves intervencions terapèutiques que ajudin a frenar la malaltia d'Alzheimer. Compta amb la participació d'entitats de diferents països europeus (Alemanya, Eslovènia, Espanya, Suècia i Països Baixos) que han desenvolupat i provat els següents models per a fomentar la participació dels pacients: contestar a un qüestionari online, participar voluntàriament en un reconeixement mèdic en les Jornades de Portes Obertes de Fundació ACE i sotmetre's a proves d'atenció primària i terciària. Actualment, els investigadors estan contrastant les dades obtingudes per a determinar l'efectivitat de cadascun dels models.

La demència, una prioritat per a la salut pública

En l'actualitat, la demència afecta a més de 35 milions de persones a escala global, una xifra que es preveu que arribi als 115 milions d'afectats l'any 2050. Davant la necessitat d'abordar aquesta malaltia que afecta cada vegada a més persones arreu del món i per a la qual encara no existeixen tractaments o cures efectives, els experts han posat el focus en els últims anys en la detecció precoç de l'Alzheimer, ja que és en aquest estadi quan es pot intervenir de manera més eficaç.

Fundació ACE i el Conservatori Liceu signen un conveni de col·laboració per l'Alzheimer

19/02/2019Sala de premsa
Fundació ACE i el Conservatori Liceu signen un conveni de col·laboració per a impulsar projectes conjunts en favor de la recerca de la malaltia d'Alzheimer.