Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 30 d'abril de 2020

Guia per a cuidadors i cuidadores

5 consells de Fundació ACE per a l’autocura dels cuidadors  i cuidadores en confinament

•    Els experts de Fundació ACE coincideixen en què preservar el temps de descans i d’oci dels cuidadors és fonamental

•    La convivència amb persones dependents pot generar una sobrecàrrega que afecti negativament en la salut dels cuidadors i cuidadores, segons l’entitat

Davant la situació generada per la pandèmia de coronavirus SARS-COV-2, moltes famílies es troben confinades al domicili per evitar la propagació del virus. Les persones majors de 65 anys i amb pluripatologia, com en el cas de les persones amb demència, són un col·lectiu de risc i, per tant, les mesures de prevenció i protecció específiques són fonamentals per garantir la seva salut i seguretat.

En aquest context, és rellevant fer atenció als cuidadors i cuidadores, que seran els qui portin la càrrega de la cura les 24h, a diferència d’una situació normal en què la persona afectada pot fer servir recursos assistencials com els centres de dia.

És per això que l’equip de Treball Social i Atenció Diürna de Fundació ACE, entitat de diagnòstic, tractament i recerca d’Alzheimer, ha preparat una breu guia de consells per al benestar emocional i l’autocura de la persona cuidadora durant el confinament. Trobar temps per a un mateix és una de les recomanacions que inclou la guia, una qüestió més difícil per als cuidadors i cuidadores en confinament. Així mateix, tenint en compte que, a més, la majoria de les cuidadores de persones amb demència són dones, la càrrega de tenir cura d’una persona depenent s’afegeix a les càrregues habituals que acostumen a tenir les dones a la llar.

Altres iniciatives de Fundació ACE durant la pandèmia

En paral·lel, Fundació ACE ha posat en marxa diverses iniciatives durant la pandèmia per donar suport a tota la societat. Entre altres, ha obert la primera línia telefònica d’informació i assessorament per a cuidadors i cuidadores de persones amb Alzheimer, que atén a qualsevol persona de l’estat que tingui a càrrec una persona amb Alzheimer o demència a través del telèfon 93 430 47 20, de dilluns a divendres de 9h a 18h.

Així mateix, ha habilitat també una línia telefònica exclusiva per a professionals de la salut, una línia a disposició de Salut i del Consorci Sanitari de Barcelona i oberta de dilluns a diumenge de 9h a 20h, que atén les demandes específiques de professional a professional.

Més informació en aquest enllaç.

L’equip de recerca de Fundació ACE reconegut amb set beques per a la investigació de l'Alzheimer

02/12/2019Sala de premsa
En total, els professionals de Fundació ACE han rebut un total de sis beques de l'Instituto de Salud Carlos III, i una del Programa Juan de la Cierva, atorgades pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats de l'Estat.