Revisions gratuïtes de memòria en anglès i holandès

Fundació ACE ha començat a oferir aquest any 2019 revisions gratuïtes de memòria a persones natives de parla anglesa i holandesa, dintre de les seves Jornades de Portes Obertes. D’aquesta manera, a més dels tests en castellà i català, també es disposarà de versions en anglès i holandès per tal que els nadius d’altres països puguin beneficiar-se d’aquesta iniciativa.

L’objectiu de les Jornades de Portes Obertes, finançades íntegrament per la Fundació, es oferir a les persones més grans de 50 anys que ho desitgin la possibilitat de fer-se una valoració de la memòria, el llenguatge i altres funcions cognitives. Durant els 10 primers anys de funcionament del servei (2008-2017), un total de 2942 persones han assistit a aquestes revisions que es duen a terme a la Unitat de Diagnòstic de la Fundació. Durant 2018, van sumar-se a la iniciativa fins a 379 persones.

Aquestes sessions es fan a través d’una bateria neuropsicològica que administren els professionals (neuròlegs, neuropsicòlegs i psicòlegs) de la Fundació. Aquells que desitgin realitzar-se una revisió, només han de posar-se en contacte amb Fundació ACE a través del correu memoria@fundacioace.org o trucant al 934304720.

El diagnòstic precoç

Actualment existeix encara un percentatge significatiu de persones amb demència que no han estat diagnosticades i que, per tant, desconeixen la seva situació. Per això, Fundació ACE vol conscienciar la població sobre la importància de conèixer el seu rendiment cognitiu, per tal que en cas que hi hagi deteriorament, es pugui detectar.

Tot i que actualment no existeix cura per l’Alzheimer el diagnòstic precoç és una eina clau per enrederir els símptomes de la malaltia, gràcies a diferents tècniques que permeten allargar el manteniment de les activitats bàsiques de la vida diària. Així mateix, el diagnòstic precoç dóna la possibilitat de planificar i prendre decisions sobre el futur quan la malaltia encara es troba en fases lleus.

El programa "El dia de demà" destina un capítol a la medicina del futur

30/05/2017Sensibilització
El programa "El dia de demà" destina un capítol a la medicina del futur El programa "El dia de demà" es va estrenar fa un parell de setmanes al Can...