Regala memòria: nova campanya per impulsar la recerca contra l'Alzheimer

Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alzheimer, la Fundació ACE posa en marxa Regala Memòria, campanya per sensibilitzar a la ciutadania sobre la necessitat d’obtenir recursos destinats a la recerca per a lluitar contra la malaltia, considerada per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) com una “pandèmia sociosanitària”.

Com a eix fonamental de la campanya Regala Memòria, la Fundació llança, a través de les xarxes socials, el següent vídeo.

La iniciativa té la finalitat de sensibilitzar la societat sobre la necessitat de potenciar la recerca i convida a fer donacions per reforçar l’acció que la Fundació ACE du a terme des del 1995, amb l’avaluació de més de 20.000 casos i que, cada any, diagnostica prop de 900 nous afectats, només a Barcelona. Les donacions poden fer-se aquí.

El llançament del vídeo és la primera de les accions programades per Fundació ACE, amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer. La Dra. Mercè Boada, fundadora i directora mèdica de la Fundació, insisteix en que "és necessari seguir investigant per vèncer l’Alzheimer” i recorda que “es tracta d’una malaltia que afecta una de cada deu persones majors de 65 anys i al 50% de la població de més de 85, magnituds que es preveu que el 2050 es tripliquin”.

Actualment, més de 140.000 persones a Catalunya pateixen la malaltia d’Alzheimer, de les quals 96.000 són dones. A l’Estat espanyol, es preveu que hi ha unes 800.000 persones que la pateixen. S’estima que el 2050 la xifra arribarà a més de 1,7 milions d’afectats.

Fundació ACE col·labora amb Fundació Alícia en les I Jornades Professionals d’Alimentació per a un Envelliment Saludable

25/09/2018Sensibilització
Fundació ACE ha participat en les I Jornades Professionals Alimentació per a un Envelliment Saludable, organitzades per la Fundació Alícia, oferint diverses xerrades sobre alimentació i deteriorament cognitiu.