Fundació ACE realitza 3000 revisions de memòria gratuïtes en 10 anys

Un total de 2942 persones han assistit a les revisions de memòria que Fundació ACE ha ofert gratuïtament des de l’any 2008 en el marc de les més de 70 Jornades de Portes Obertes organitzades al llarg dels últims 10 anys. Només l’any passat, es va atendre a 214 persones en les 14 sessions que es van dur a terme a la Unitat de Diagnòstic de la mateixa Fundació.

Mitjançant aquestes Jornades, que finança íntegrament Fundació ACE, s’ofereix a les persones més grans de 50 anys la possibilitat de fer-se una valoració de la memòria, el llenguatge i altres funcions cognitives. Aquestes revisions es fan a través a través d’una bateria neuropsicològica que administren els professionals (neuròlegs, neuropsicòlegs i psicòlegs) de la Fundació.

Tot i que actualment no existeix cura per l’Alzheimer o altres tipus de demència, el diagnòstic precoç és una eina clau per enrederir els símptomes de la malaltia i modificar la seva progressió a curt i mig termini, gràcies a diferents tècniques que permeten allargar el manteniment de les activitats bàsiques de la vida diària. Així mateix, el diagnòstic precoç dóna la possibilitat de planificar i prendre decisions sobre el futur quan la malaltia encara es troba en fases lleus.

Actualment existeix encara un percentatge significatiu de persones amb demència que no han estat diagnosticades i que, per tant, desconeixen per complet la seva situació. Per això, Fundació ACE vol conscienciar la població sobre la importància de conèixer el seu rendiment cognitiu per tal que en cas que hi hagi deteriorament, es pugui detectar.

Si vols assistir a una Jornada de Portes Obertes, contacta a Fundació ACE trucant al 934304720 o escrivint a memoria@fundacioace.org.

Revisions de Memòria Gratuïtes

Joan Ramon Riera, nou regidor del districte de Les Corts, visita les instal·lacions de Fundació ACE

10/09/2020Sensibilització
Joan Ramon Riera, recentment regidor del districte de Les Corts, ha visitat les instal·lacions de Fundació ACE per conèixer de primer mà la labor clínica i social que es desenvolupa en el  Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center