El neuròleg colombià Francisco Lopera visita Fundació ACE

.

El prestigiós neuròleg colombià Francisco Lopera ha visitat aquesta setmana les instal·lacions de Fundació ACE en una reunió amb el Director Científic de l'entitat, el Dr. Agustín Ruiz. Lopera dirigeix un assaig clínic a la ciutat de Medellín, un estudi enfocat en la variant genètica de l'Alzheimer, que és una de les més desconegudes encara per la ciència i l'Alzheimer d'aparició més precoç. La revista ScientiticAmerican ha qualificat al Dr. Lopera de ser "el neuròleg que podria canviar com es tracta l'Alzheimer al món".

El Dr. Francisco Lopera estudia des de fa 20 anys els casos d'un grup de famílies d'una regió d'Antioquia (Colòmbia) que pateixen un cas molt específic d'Alzheimer hereditari. Aquest estudi ha progressat durant el temps i avui col·labora amb laboratoris farmacèutics de primera línia. L'objectiu de l'assaig és trobar un fàrmac per als portadors d'un gen que assegura a qui el té que, abans dels 50 anys, patirà els símptomes del deteriorament cognitiu.

La idea que vol provar l'estudi conduit pel Dr. Francisco Lopera, és si el fàrmac, subministrat entre 10 i 20 anys abans dels símptomes, pot fer efectiu el tractament contra la malaltia. Es calcula que quan els símptomes apareixen la persona ja ha perdut tantes neurones que cap tractament podria frenar el procés de la malaltia. És per aquesta raó que l'estudi suscita tant d'interès entre la comunitat científica, ja que suposaria un canvi de paradigma en el que sabem fins ara de la malaltia d'Alzheimer i dels possibles tractaments.

En la visita a Fundació ACE el Dr. Francisco Lopera ha pogut visitar l'àrea d'assajos clínics on s'han realitzat més de 100 assajos en 20 anys i que actualment en té 16 d'actius.

@FundacioACE El Dr. Francisco Lopera, Medellín @AlcaldiadeMed,Colombia visitó nuestro centro. Bienvenido. Esperamos futuras colaboraciones pic.twitter.com/mMF7XzHCMJ

— Agustin Ruiz Laza (@jineto_ARL) 22 de abril de 2017

Amor i memòria: el vídeo de l'acte dels 25 anys

08/05/2017Sensibilització