“Avui he agafat un violí per primera vegada a la meva vida”

Divendres 4 de març, l’Auditori de Barcelona va rebre, durant tot el matí, un grup de 30 persones, entre pacients i familiars de Fundació ACE.

Gràcies a la iniciativa Apropa cultura, aquests pacients i els seus familiars i cuidadors van poder gaudir de diverses activitats lúdiques en un entorn diferent, sempre però lligades a la música.

En primer lloc van gaudir d’un breu concert de la pianista Elif Burgaz, estudiant de musicoteràpia de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Burgaz va interpretar temes que els pacients podien reconèixer de finals del segle passat. Fins i tot van poder ballar al so de “Perfidia” de Los Panchos!

Després, els pacients i acompanyants van poder assistir a part d’un assaig de l’Orquestra Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). L’orquestra interpretava els temes que aquell cap de setmana tenien en cartell: les danses simfòniques de Rakhmàninov.

Fundacio_ACE_Apropa_Cultura_432016 (2) Per últim, van participar en un taller dirigit per un musicoterapeuta, que consistia en tocar instruments musicals, sense necessitat d’haver-ho fet abans. Van cantar també cançons tradicionals i populars.

Fundacio_ACE_Apropa_Cultura_432016 (3)

Això va suposar una nova experiència, com un d’ells expressava en la frase que encapçala aquesta peça: “Avui he agafat un violí per primera vegada a la vida!” I, que els malalts i els familiars poguessin gaudir d’un bon moment i que poguessin crear un nou record junts.

Fundacio_ACE_Apropa_Cultura_432016

VilaPensa: Una nova mirada a l’Alzheimer

10/04/2019Sensibilització
La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, ha participat en el festival de pensament VilaPensa amb la conferència “La recerca de la felicitat en la infelicitat” que ofereix una nova mirada a la malaltia d'Alzheimer.