Vídeo: Projecte ADAPTED

El projecte ADAPTED (de l’anglès, Alzheimer’s Disease Apolipoprotein Pathology for Treatment Elucidation and Development), liderat per Fundació ACE, és un estudi que investiga els mecanismes biològics pels quals la presència del gen APOE augmenta el risc de desenvolupar l’Alzheimer. L’objectiu final és determinar noves estratègies per al tractament i la prevenció d’aquesta malaltia.

El gen APOE es una proteïna involucrada en el transport del colesterol. Ser portador de la variant genètica coneguda com a APOE4 és un dels factors de risc més importants per desenvolupar l’Alzheimer. Tot i que aquest fet es coneix des de fa més de vint anys, encara són desconeguts els mecanismes moleculars pels quals això succeeix, ja que fins al moment ha rebut menys atenció per part de la comunitat científica.

El projecte ADAPTED, amb una dotació de 7 milions d’euros, està finançat per l’IMI (Iniciativa de Medicaments Innovadors) un consorci públic-privat entre la UE i la Federació Europea de les Indústries i Associacions Farmacèutiques (EFPIA), creat per impulsar la innovació farmacèutica a Europa i accelerar el desenvolupament de medicaments més efectius i segurs.

Les persones amb demència tenen pitjor salut visual, segons un nou article de Fundació ACE

04/07/2019Recerca
Les persones amb demència presenten pitjors paràmetres de salut visual que aquelles amb menor grau de deteriorament cognitiu. Així ho indica un nou article publicat per l'equip de recerca de Fundació ACE.