Participem en la Reunió Anual de la SEN 2019

Com ja ve sent habitual, un equip d’investigadors de Fundació ACE, liderat per la Dra. Mercè Boada, ha viatjat aquesta setmana a Sevilla per participar en la 71 edició de la Reunió Anual de la SEN (Societat Espanyola de Neurologia). En la conferència, que enguany té lloc del 19 al 23 de novembre, la fundació ha presentat, entre d’altres, els darrers resultats d’eficàcia, seguretat i biomarcadors de l’estudi AMBAR (Alzheimer Management by Albumin Replacement) per al tractament de l'Alzheimer.

AMBAR és una innovadora proposta en desenvolupament, liderada per la companyia farmacèutica Grifols, que obre una possible nova via de tractament per a la malaltia d'Alzheimer. L’estudi, en el que participa Fundació ACE en qualitat d’entitat coordinadora, es basa en la hipòtesi que una gran part de beta-amiloide, una de les proteïnes que s'acumula al cervell dels pacients amb Alzheimer, circula en el plasma de la sang unida a una altra proteïna anomenada Albúmina.

Resultats del projecte AMBAR

L'extracció periòdica d'aquest plasma de la sang, podria desplaçar la beta-amiloide del cervell cap al plasma, limitant l'impacte de la malaltia en les funcions cognitives del pacient. En la totalitat dels aspectes cognitius analitzats fins al moment en l'assaig clínic s'ha observat un efecte positiu del tractament en tots els pacients, lleus i moderats, tractats en el seu conjunt.

LXXI Reunió Anual del SEN

En aquesta edició de la Reunió Anual del SEN, diversos professionals de la Fundació han liderat i participat en diferents ponències sobre assajos clínics, genètica o ètica i deontologia en el camp de les demències, entre d’altres.

Aquesta reunió, que compta amb l’assistència de més de 3.000 experts, és la plataforma nacional en la que es presenten anualment els últims avanços en l'àmbit neurològic.

La doctora Carla Abdelnour parlarà sobre com els robots poden contribuir a tenir cura de les persones amb Alzheimer

14/01/2020Recerca