Nou estudi: una mutació del gen PLCG2 promou la longevitat i protegeix contra l'Alzheimer i altres formes de demència

Investigadors de Fundació ACE han participat recentment en un nou estudi genètic que revela que una variant genètica estranya del gen PLCG2 protegeix contra diverses formes de demència. Els resultats de l'estudi, liderat per Amsterdam UMC, han estat publicats a la revista Acta Neuropathologica.

Anteriors estudis ja apuntaven el fet que els portadors d'aquesta variant genètica podrien tenir una probabilitat dues vegades menor de desenvolupar Alzheimer en comparació amb els no portadors. En la recerca que ara es publica, a més, s'ha demostrat que aquesta variant també protegeix contra altres trastorns neurodegeneratius com són la demència frontotemporal i la demència amb Cossos de Lewy

L'estudi també ha provat que els portadors d'aquesta variant tenen més del doble de probabilitats d’arribar als 100 anys sense desenvolupar demència.

Recerca en genètica de l'Alzheimer

ADAPTED, un projecte europeu de recerca genètica

17/02/2017Recerca
ADAPTED, un projecte europeu de recerca genètica   Fundació ACE ha estat escollida pel consorci europeu Iniciativa de Medicaments Innovadors (...