Nou estudi genètic associat a l'Alzheimer

Fundació ACE ha participat en un estudi internacional que aporta nova informació sobre una variant del gen BDNF, anomenada BDNFVal66Met, associada a la malaltia d'Alzheimer i a la deterioració cognitiva.

L'estudi s'ha centrat en l'ús de la neuroimatge per tal d’explorar la influència de la genètica. Els resultats de la recerca, que han estat publicats per la prestigiosa revista Molecular Psychiatry, afirmen que aquesta variant genètica està associada a una major vulnerabilitat en la connexió entre dues zones del cervell, l'hipocamp i la regió frontal.

Els resultats conclouen que aquesta variant comportaria un major deteriorament cognitiu relacionat amb la malaltia d'Alzheimer.

L'estudi s'ha centrat en una primera fase en la cohort DIAN, un estudi coordinat per la Universitat de Washington que comprèn a persones portadores d'una mutació genètica hereditària causant de l'Alzheimer. En una segona fase, també s'ha analitzat a persones diagnosticades amb Alzheimer en fase asimptomàtica incloses en l'estudi DELCODE i FACEHBI, projectes coordinats pel Centre Alemany de Malalties Neurodegeneratives i Fundació ACE, respectivament.

El projecte ha comptat a més amb la col·laboració d'alguns dels centres de recerca en l'àmbit de l'Alzheimer més prestigiosos a nivell internacional.

El projecte FACEHBI

FACEHBI (Fundació ACE Healthy Brain Initiative) és un estudi liderat per Fundació ACE i cofinançat per Grifols, Life Molecular Imaging, Araclon, Clínica Corachan i Echevarne. L'estudi, iniciat a finals de 2014, té l'objectiu d'estudiar l'evolució de 200 persones sense deteriorament cognitiu però que detecten que la seva memòria empitjora.

Les investigacions mostren que actuar en aquestes fases inicials de l'Alzheimer podria ser clau per a desenvolupar fàrmacs que permetin actuar posteriorment sobre la malaltia.

FACEHBI, un projecte de Fundació ACE, publicat pel JPAD

23/11/2016Recerca
FACEHBI, un projecte de Fundació ACE, publicat pel JPAD . El projecte FACEHBI ha estat publicat recentment per la revista Journal of Prevention of Al...