notícies

Neuroimage: Clinical publica l'últim article de Carla Abdelnour sobre demència amb cossos de Lewy

La prestigiosa revista científica Neuroimage: Clinical acaba de publicar en línia l'article titulat “L'efecte combinat dels biomarcadors de β-amiloide i tau en l'atròfia cerebral en la demència amb cossos de Lewy”, l'autora principal del qual és la neuròloga i directora adjunta de la Unitat d'Assajos Clínics de Fundació ACE, Carla Abdelnour.

L'article mostra evidències del possible efecte combinat de les proteïnes β-amiloide i tau en l'atròfia cerebral que pateixen les persones amb demència amb cossos de Lewy. Les recerques futures, utilitzant mètodes més automatitzats i la inclusió d'uns altres biomarcadors, haurien de contribuir a verificar la localització d'aquestes patologies en el procés de neurodegeneració cerebral que comporta aquest tipus de demències, conclou l'estudi.

L'article publicat a Neuroimage: Clinical és fruit de la col·laboració entre Fundació ACE i el Consorci Europeu de Demència amb cossos de Lewy (E-DLB), del qual Carla Abdelnour forma part del comitè directiu. A més, el seu contingut formarà part de la tesi doctoral que Abdelnour prepara a la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L'autora principal de l'estudi lidera la recerca sobre la demència amb cossos de Lewy a Fundació ACE, a més de ser la coordinadora del projecte FACESTARR (Fundació ACE Recerca en Robòtica i Tecnologia Social). Recentment, també ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Interès Professional sobre Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART), que forma part de l'Associació d'Alzheimer.

La Unitat d'Assajos Clínics reprèn l'activitat presencial

26/05/2020Recerca
La Unitat d'Assajos Clínics de Fundació ACE torna a rebre presencialment als participants dels estudis actius. La recuperació de l'activitat compleix estrictament tots els criteris de seguretat i prevenció.