Merck finalitza l’estudi del fàrmac Verubecestat

L’empresa Merck ha donat per finalitzat l’assaig clínic del fàrmac Verubecestat, realitzat en persones amb Alzheimer en una fase molt inicial. La companyia farmacèutica ha pres aquesta decisió després que aquest medicament experimental no hagi donat els resultats esperats a l’hora d’inhibir la producció de plaques de beta-amiloide, proteïna que s’acumula al cervell de les persones diagnosticades amb aquesta malaltia. Els resultats de l’estudi ja han estat publicats a la revista New England Journal of Medicine.

L’assaig, dut a terme durant dos anys per Fundació ACE, ha comptat amb la participació d’un total de 1454 persones diagnosticades amb Alzheimer en una fase molt inicial en la que la memòria comença a fallar però encara es mantenen les funcions executives intectes.

Compromís amb la recerca de l’Alzheimer

Tot i aquest fet, Fundació ACE continua amb el compromís intacte de contribuir a trobar una cura per a la malaltia de l’Alzheimer. “Malgrat aquest entrebanc, ens mantenim optimistes. Continuo pensant que aviat trobarem una solució per aquesta malaltia. Cal continuar combatent la demència i seguir treballant cada dia per als nostres pacients i les seves famílies”, apunta Agustín Ruiz, cap de recerca de Fundació ACE.

En l’actualitat la Fundació participa en un total de 16 assajos clínics per tal de trobar una cura a aquesta malaltia que representa el tipus més comú de demència.

L’equip de PreDADQoL es reuniex a la seu de Fundació ACE

14/05/2019Recerca
L'equip d'investigadors del projecte europeu de recerca PreDADQoL s'ha reunit els dies 13 i 14 de maig a la seu de Fundació ACE per a dur a terme una de les seves reunions anuals amb l'objectiu de presentar els diferents avanços de l'estudi.