Les persones amb demència tenen pitjor salut visual, segons un nou article de Fundació ACE

Les persones amb demència presenten pitjors paràmetres de salut visual que aquelles amb menor grau de deteriorament cognitiu. Així ho indica un article publicat a la prestigiosa revista Scientific Reports per l’equip de recerca de Fundació ACE, producte de l’estudi NORFACE (Neuro-ophtalmology Research at Fundació ACE).

Marta Marquié, neuròloga i líder del projecte, assegura que “fent un esforç perquè els pacients amb demència acudeixin a revisions oftalmològiques de manera periòdica per a corregir la seva funció visual, es pot millorar la qualitat de vida d’aquestes persones i, fins i tot, disminuir la càrrega dels seus cuidadors.”

En aquest article, que forma part del Marie Sklodowska Curie Actions Individual Fellowship, s’ha analitzat una mostra de gairebé 1.800 pacients amb Deteriorament Cognitiu Subjectiu, Deteriorament Cognitiu Lleu i Demència, valorats a la Unitat de Diagnòstic de Fundació ACE entre els anys 2016 i 2018.

A partir d’aquesta mostra, els experts han corroborat que els pacients amb demència presenten pitjor agudesa visual, usen menys correcció òptica (ulleres o lents de contacte) i tractaments oftalmològics, i s’han sotmès a menys cirurgies oftalmològiques, que les persones dels altres dos grups, independentment de la seva edat, gènere i nivell educatiu.

La detecció precoç de l’Alzheimer: una prioritat

Des de fa uns anys, Fundació ACE ha apostat per avançar en la detecció precoç de la malaltia, amb l’objectiu de prevenir-la i diagnosticar-la en les seves fases inicials, quan es pot actuar de manera més efectiva. Amb aquest objectiu, una de les línies que s’estan investigant és, precisament, la possible relació entre el gruix de la retina i el desenvolupament de la malaltia

Llegir l'article complet aquí.

Fundació ACE presenta 5 pòsters a l'AAIC 2018

23/07/2018Recerca
Fundació ACE participa aquest any del 22 al 26 de juliol a Chicago a l'Alzheimer’s Association International Conference 2018 (AAIC) amb la presentació de 5 pòsters.