notícies

La Unitat d'Assajos Clínics reprèn l'activitat presencial

La Unitat d'Assajos Clínics de Fundació ACE torna a rebre presencialment als participants dels estudis actius.

La recuperació de l'activitat compleix estrictament els criteris de seguretat i prevenció per garantir la protecció dels membres de l'equip, de les persones amb demència i dels seus familiars i cuidadors.

Per assegurar el compliment de les mesures de protecció, l'entitat limita a un el nombre d'acompanyants. Aquestes mesures, que s'aniran ajustant segons evolucioni la desescalada, consisteixen a proporcionar a l'arribada al centre gel desinfectant, màscara, guants, bata d'un sol ús i protecció per a les sabates.

Així mateix, es prendrà la temperatura als participants per detectar possibles casos de COVID-19 malgrat que s'aconsella a tots els pacients amb visites programades que no acudeixin al centre si tenen febre o símptomes de COVID-19.

A més, Fundació ACE posa a la disposició dels pacients d'assajos clínics una prova PCR (sigles en anglès de “Reacció en Cadena de la Polimerasa”) de detecció del coronavirus com a mesura preventiva.

Més d'un centenar d'assajos des de 1996

Per avançar en el coneixement i tractament de la demència, Fundació ACE participa activament en nombrosos assajos clínics que abasten totes les fases evolutives: des de les fases preclíniques (quan encara no s'han manifestat els símptomes) fins a les més avançades.

De fet, només en l'últim any, Fundació ACE ha participat en 22 assajos clínics. Des de l'any 1996, ha dut a terme més d'un centenar d'estudis d'aquest tipus.

Què és un assaig clínic?

Els assajos clínics són estudis dissenyats per conèixer els efectes d'un fàrmac o d'un procediment en fase de recerca. La participació en un estudi de recerca és lliure i voluntària, i les persones que decideixen col·laborar en ells tenen l'oportunitat d'accedir a nous tractaments i a tècniques diagnòstiques innovadores, actualment no accessibles a la resta de la població, que podrien ajudar a l'evolució de la malaltia i a millorar la seva qualitat de vida.

Les persones interessades a participar en un assaig clínic, poden contactar amb nosaltres per telèfon o email: 93 430 47 20 | assaigsclinics@fundacioace.org

Més informació sobre els assajos clínics en aquest enllaç.

Carla Abdelnour, reconeguda internacionalment en el camp dels assajos clínics

27/04/2020Recerca
Carla Abdelnour, neuròloga de Fundació ACE, ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART).