La revista Alzheimer’s & Dementia publica un article sobre MOPEAD

La reconeguda revista Alzheimer's & Dementia: The Journal of The Alzheimer’s Association ha posat el focus en el projecte europeu MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), a través de la publicació d'un article en el qual s'analitza en profunditat els mecanismes d'aquesta iniciativa per a promoure la participació activa de la ciutadania en la detecció precoç de la demència.

El projecte, liderat a Espanya per Fundació ACE i impulsat per la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea a través del consorci IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors), té com a principal objectiu consolidar un sistema que permeti el diagnòstic de la demència en fases lleus, així com la sensibilització i la definició d'intervencions terapèutiques innovadores per a frenar la malaltia d'Alzheimer.

Facilitant el diagnòstic precoç de l'Alzheimer

Entitats de diferents països europeus (Alemanya, Eslovènia, Espanya, Suècia i Països Baixos) han dut a terme diversos models de participació per a contrastar la seva eficàcia a l'hora de fer un diagnòstic precoç d'Alzheimer.

Els mecanismes analitzats en el projecte són els següents: la realització d'un qüestionari online, Jornades de Portes Obertes en centres de memòria especialitzats, així com també proves d'atenció primària i terciària en centres de salut. En la fase actual del projecte, els investigadors estan desenvolupant una comparació dels diferents models per a determinar la seva efectivitat.

Resultats a finals de 2019

Els resultats de MOPEAD es faran públics abans de final d'any i permetran identificar i instaurar, a nivell europeu, el model més adequat per a facilitar l'accés dels ciutadans amb deteriorament cognitiu lleu o queixes de memòria a un diagnòstic precoç.

Llegir l'article complet aquí.

La Fundació presenta els resultats d’AMBAR a l’EADC

12/04/2019Recerca
Fundació ACE ha participat aquesta setmana en la reunió bianual de l'European Alzheimer’s Disease Consortium (EADC) on ha presentat els resultats del projecte AMBAR, que obre una possible nova via de tractament per a l'Alzheimer.