La Fundació presenta els resultats d’AMBAR a l’EADC

Una delegació de Fundació ACE ha participat aquesta setmana en la reunió bianual de l’European Alzheimer’s Disease Consortium (EADC) a Leipzig (Alemanya). En la reunió, que ha tingut lloc de l’11 al 12 d’abril, la fundació ha presentat els resultats de l’assaig clínic AMBAR (Alzheimer Management by Albumin Replacement) per al tractament de l'Alzheimer.

AMBAR és una innovadora proposta en desenvolupament, liderada per la companyia Grifols, que obre una possible nova via de tractament per a la malaltia d'Alzheimer. L’estudi, en el que participa Fundació ACE en qualitat d’entitat coordinadora, es basa en la hipòtesi que una gran part de beta-amiloide, una de les proteïnes que s'acumula al cervell dels pacients amb Alzheimer, circula en el plasma de la sang unida a una altra proteïna anomenada Albúmina.

L'extracció periòdica d'aquest plasma, podria desplaçar la beta-amiloide del cervell cap al plasma, limitant l'impacte de la malaltia en les funcions cognitives del pacient.

Resultats del projecte AMBAR

En la totalitat dels aspectes cognitius analitzats fins al moment en l'assaig clínic s'ha observat un efecte positiu del tractament en tots els pacients, lleus i moderats, tractats en el seu conjunt.

A més, en alguns dominis rellevants, com el llenguatge i la velocitat de processament, no només s’ha demostrat un alentiment de la progressió de la malaltia, sinó que s’ha produit una millora estadísticament significativa respecte als pacients del grup placebo, que presenten el deteriorament propi de la malaltia.

En l'estudi han participat 496 pacients d'Alzheimer en estadi lleu i moderat, assignats de manera aleatòria a tres grups de tractament, més un quart grup control (placebo).

European Alzheimer’s Disease Consortium

L’EADC és una xarxa de més de 50 centres europeus de recerca clínica i biomèdica en el camp de la malaltia d’Alzheimer i altres demències relacionades. Finançada per la Comissió Europea, la reunió convoca dos cops l’any els centres de recerca de més de 20 països.

Grifols presenta noves dades que recolzen l’eficàcia del seu assaig clínic sobre Alzheimer

29/03/2019Recerca
La Dra. Mercè Boada ha participat avui en la presentació dels nous resultats de l'estudi AMBAR. Aquests resultats els ha presentat el Dr. Antonio Páez (GRIFOLS) en el 14è Congrés Internacional sobre Alzheimer i Parkinson (AD / PD) a Lisboa.