El projecte MOPEAD, finalista del Premi d'Internet 2019

El projecte europeu MOPEAD, coordinat a Espanya per Fundació ACE, va resultar ahir finalista del Premi d'Internet 2019, guardó que atorga des de 1996 l'Associació d'Usuaris d'Internet a entitats i iniciatives digitals innovadores, coincidint amb el Dia Mundial d'Internet.

El projecte, s'ha classificat entre les 3 millors iniciatives dins de la categoria de Recerca i Emprenedoria en el camp de la salut per ser un estudi pioner en la recerca de l'Alzheimer i en el model de participació ciutadana activa que proposa per dur a terme una detecció precoç de la malaltia .

En aquest sentit, el jurat ha valorat específicament el treball realitzat en la primera part del projecte, l'objectiu del qual és promoure la detecció primerenca de la malaltia d'Alzheimer i la demència a través d'un formulari en línia per tal que els ciutadans puguin per ells mateixos verificar la seva memòria i funcions cognitives.

El projecte MOPEAD

MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), impulsat per la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea a través del consorci IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors), és una iniciativa europea que vol atorgar al propi ciutadà un rol actiu en la detecció precoç de l'Alzheimer.

L'estudi té com a objectiu contrastar l'eficàcia de quatre mecanismes participatius per diagnosticar la malaltia en estadis lleus o previs: un qüestionari online, les Jornades de Portes Obertes en centres de memòria especialitzats, un test de 10 minuts conduït per metges d'atenció primària i una prova neuropsicològica a pacients diagnosticats de diabetis tipus 2, considerada un factor de risc de la malaltia d'Alzheimer.

Premis d'Internet

En 2019 s'ha celebrat la XXIV edició dels Premis d'Internet que es lliuren, cada any des de 1996, el mes de maig amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Societat de la Informació, popularment conegut com #diadeinternet. Aquest dia té l'objectiu de convidar a la societat a reflexionar sobre com Internet pot contribuir a accelerar l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU.

MOPEAD a la cerimònia d'entrega del Premi d'Internet 2019

Pittsburgh obre un centre d'estimulació cognitiva: BRiTE

17/12/2016Recerca
Pittsburgh obre un centre d'estimulació cognitiva: BRiTE . El Programa de Benestar BRiTE és un programa innovador que promou la salut física i ment...