notícies

CORDIS reconeix el model europeu de participació ciutadana per a la detecció precoç de l’Alzheimer

El projecte europeu MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer 's Disease), coordinat a Espanya per Fundació ACE - Barcelona Alzheimer & Treatment & Research Center i que va posar en marxa la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea a través del consorci IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors) ha estat destacat en un article publicat per CORDIS, la plataforma de notícies de recerca de la Comissió Europea.

Sota el títol "Diagnòstic de la malaltia d'Alzheimer oculta", l'article detalla els quatre models dissenyats en el marc d'aquest projecte per promoure la participació ciutadana en la detecció precoç de la demència i descobrir, així, casos ocults de demència: contestar un qüestionari en línia, participar voluntàriament en un reconeixement mèdic a Fundació ACE i sotmetre’s a proves d'atenció primària i terciària.

La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE i coordinadora del projecte, afirma que "l'experiència amb el projecte MOPEAD ha estat molt positiva. És fonamental trobar noves formes per avançar en la detecció de l'Alzheimer en fases lleus". La Dra. Boada destaca així mateix que "la tecnologia digital i Big Data desenvolupada pel soci tecnològic del projecte, GMV, ha estat fonamental per a la captació de pacients mitjançant estratègies de màrqueting en línia, així com per extreure evidència clínica; han realitzat una feina extraordinària".

Ampli ventall de participants

En el projecte MOPEAD han participat Fundació ACE - Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, Eli Lilly Company Ltd, ASDM Consulting, AstraZeneca AB, Institut Europeu de Salut de la Dona, GMV Solucions Globals Internet S.A.U., Institut Karolinska, KITE Innovation (Europe) Ltd, Spomincica- Alzheimer Eslovènia, Hospital Universitari de Colònia, Centre Mèdic Universitari Ljubljana, Fundació Hospital Universitari Vall d'Hebron- Institut de Recerca, Stichting VUmc i Alzheimer Europe.

Més informació en aquest enllaç.

El projecte MOPEAD, finalista del Premi d'Internet 2019

15/05/2019Recerca
El projecte europeu MOPEAD, coordinat a España per Fundació ACE, ha resultat finalista del Premi d'Internet 2019, guardó que atorga l'Associació d'Usuaris d'Internet a entitats i iniciatives digitals innovadores, coincidint amb el Dia d'Internet.