Més de 400 neuròlegs es donen cita a Barcelona

La Conferència Biennal Barcelona - Pittsburgh va tenir lloc a Barcelona la setmana passada, del 25 al 27 de maig. Se celebrava aquest any conjuntament amb la Reunió Anual de la Societat Catalana de Neurologia (SCN), a l'edifici World Trade Center de Barcelona.

Una de les novetats de la present va ser la recerca en qüestió de queixes subjectives de memòria i la possible relació d'aquestes amb la demència o la malaltia d'Alzheimer, la qual cosa va suposar un dels temes centrals de les jornades. En particular, la Conferència que complia les deu edicions aquest any, estudiava la capacitat predictiva d'aquestes queixes de memòria.

Segons la mateixa doctora Mercè Boada, directora de la Conferència i Directora Mèdica de Fundació ACE, quan s'hagin identificat els factors de risc s'investigarà un tractament que aconsegueixi tractar a una persona amb els mateixos símptomes molt abans de l'aparició de la malaltia.

Així mateix, el president de la Societat Catalana de Neurologia, Jerzy Krupinski, ha explicat que aquesta conferència presenta novetats en cadascuna de les àrees de la neurologia, així com "noves possibilitats" per a malalties minoritàries com l'esclerosi lateral amiotròfica, "que solen ser terminals en moltes ocasions ".

A més, durant la conferència, va ser premiat amb el IV Fundació ACE Joan Boada i Mercè Rovira el doctor William Klunk, codescubridor del compost Pittsburgh, fonamental per identificar plaques de beta-amiloide en el cervell.

Divendres 27, paral·lelament a la celebració de la Conferència Biennal Barcelona-Pittsburgh es va celebrar la reunió anual de la Mediterranean Alzheimer's Alliance (MAA) que és l'associació que reuneix centres de països de la zona mediterrània per tractar qüestions comunes i intercanviar experiències i coneixements. Hi van assistir representants de països com ara França, Mònaco, Italia, Líban, Grècia, Croàcia o Egipte, entre d'altres.

Curs Música i Alzheimer

19/07/2016Formació
Primera edició del curs Música i Alzheimer   El Curs Música i Alzheimer, organitzat per Fundació ACE i l'Escola Superior de Música de Catalu...