Mercè Boada obre el nou curs del Màster de Neurociències de la UAB amb una conferència sobre recerca i Alzheimer

La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, va inaugurar el divendres 5 d’octubre el nou curs acadèmic del Màster de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En la conferència inaugural del nou curs 2018-19, la Dra. Boada va explicar davant una audiència de més d’un centenar de persones, l’evolució en la recerca sobre l’Alzheimer, malaltia que més enllà de ser un problema de salut, s’ha convertit actualment en un repte social amb un alt cost sobre les persones, les famílies i la societat en general.

En aquest sentit, Boada va insistir en la importància de la recerca científica en biomarcadors i en l’aposta pel diagnòstic precoç com a elements clau per tal de fer front a la malaltia, anteposant sempre el benestar de la persona i del seu entorn més proper en tot el procés.

Fundació ACE participa actualment en diversos estudis a nivell internacional de recerca en biomarcadors com ara FACEHBI o NORFACE, així com en projectes com MOPEAD per fomentar la participació activa del ciutadà en la detecció precoç de l’Alzheimer. D’altra banda, la Fundació ha realitzat des de 2008 prop de 3000 jornades de portes obertes perquè persones majors de 55 anys puguin fer-se gratuïtament una valoració de memòria, el llenguatge i altres funcions cognitives.

La finalitat del Màster de Neurociències de la UAB és oferir una formació integral en el camp de les neurociències cobrint àrees bàsiques com la neuroanatomia, la neurobiologia, la neuroquímica, la neurofarmacologia, i la neurofisiologia. Així mateix, la formació també aprofundeix en el camp de les malalties neurodegeneratives, la regeneració nerviosa, la cognició i el comportament.

Inauguració Màster Neurociències UAB 1

Inauguració Màster Neurociències UAB 2

Inauguració Màster Neurociències UAB 3

Barcelona Cuida: xerrades teòric-pràctiques per cuidadors

29/04/2019Formació
Fundació ACE oferirà el proper mes de maig dues conferències per a cuidadors de persones amb demència en el marc de Barcelona Cuida, un nou centre per a donar visibilitat als recursos disponibles en l'àmbit de la cura.