Carla Abdelnour, ponent a la XVIII reunió anual de l’Associació Madrilenya de Neurologia

La Dra. Carla Abdelnour, neuròloga i membre de l’equip d’assajos clínics de Fundació ACE, participa a la XVIII reunió anual de l’AMN (Associació Madrilenya de Neurologia) amb una ponència titulada “Aspectes clínics de la demència amb cossos de Lewy”.

La Dra. Abdelnour és una de les majors expertes en aquesta patologia. La seva implicació en la investigació de la demència amb cossos de Lewy ha donat com a fruït una recent publicació a la prestigiosa revista Neurology sobre biomarcadors de β-amiloide i tau i fenotip clínic en la DCL.

El grup de treball que ha elaborat l’estudi, format entre d’altres, per l’ ELB-Consortium i Mayo Clínic ha ofert uns resultats amb implicacions importants pel diagnòstic, el pronòstic i el seguiment de la malaltia, així com pels assajos clínics dirigits a proteïnes específiques en la demència amb cossos de Lewy.

Què és la demència amb cossos de Lewy?

La demència amb cossos de Lewy (LBD) és una demència difícil de diagnosticar, sobretot en fases inicials, ja que els seus símptomes coincideixen amb els d’altres malalties com el Parkinson o l’Alzheimer.

Es dóna en la majoria dels casos a partir dels 65 anys i, pel que sabem, no té components hereditaris. Els seus símptomes més freqüents van des dels problemes d’equilibri i atenció fins a les al·lucinacions visuals o auditives.

Sobre la XVIII reunió anual de l’AMN

A causa de la pandèmia per COVID-19, enguany la reunió se celebra en format online els dies 22 i 23 d’octubre de 2020.

L’objectiu d’aquesta XVIII edició és la de ser un punt de trobada entre professionals, col·legues i amics per fomentar l’esperit col·lboratiu i aprendre conjuntament nous aspectes del sector.

Carla Abdelnour, reconeguda internacionalment en el camp dels assajos clínics

27/04/2020Recerca
Carla Abdelnour, neuròloga de Fundació ACE, ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART).