Barcelona Cuida: xerrades teòric-pràctiques per cuidadors

Barcelona Cuida

Fundació ACE oferirà el pròxim mes de maig dues conferències per cuidadors de persones amb demència en el marc de Barcelona Cuida, un nou centre impulsat per l’Ajuntament de Barcelona per donar visibilitat als recursos i serveis existents a la ciutat en l’àmbit de la cura i posar-los a l’abast dels ciutadans.

La primera xerrada impartida per la Fundació, que tindrà lloc el proper 9 de maig, abordarà la temàtica de les pèrdues cognitives i les alteracions de conducta relacionades amb la demència, i explicarà mecanismes útils per als cuidadors per tal de reconduir-les en el dia a dia. D’altra banda, el 16 de maig, s’impartirà un taller teòric-pràctic sobre activitats i exercicis que els cuidadors poden realitzar a casa amb els seus familiars.

Les sessions, impartides per Marina Guitart i Maribel Vera, professionals de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE, tenen la finalitat de donar informació i eines d’actuació als familiars de persones amb Alzheimer o altres demències. L’objectiu final és empoderar al cuidador per convertir-lo en un agent terapèutic.

Conferències:

Lloc: Espai Barcelona Cuida (Av. Marquès de l'Argentera, 22).
Data: 9 i 16 de maig.
Hora: de 16:00 a 17:00h.

És necessària inscripció prèvia, a través del telèfon 93 413 21 21 (de 08:15 a 19:00h).

II Jornades AFATE a Tenerife sobre recerca i ètica en l’Alzheimer

19/10/2018Formació
La Dra. Sílvia Gil Navarro, neuròloga de Fundació ACE, va participar ahir a la Universitat de La Laguna en les II Jornades AFATE que han tingut lloc del 15 al 18 d’octubre a Tenerife.