El projecte MOPEAD, finalista del Premi d'Internet 2019

MOPEAD a la cerimònia d'entrega del Premi d'Internet 2019

El projecte europeu MOPEAD, coordinat a Espanya per Fundació ACE, va resultar ahir finalista del Premi d'Internet 2019, guardó que atorga des de 1996 l'Associació d'Usuaris d'Internet a entitats i iniciatives digitals innovadores, coincidint amb el Dia Mundial d'Internet.

El projecte, s'ha classificat entre les 3 millors iniciatives dins de la categoria de Recerca i Emprenedoria en el camp de la salut per ser un estudi pioner en la recerca de l'Alzheimer i en el model de participació ciutadana activa que proposa per dur a terme una detecció precoç de la malaltia .

En aquest sentit, el jurat ha valorat específicament el treball realitzat en la primera part del projecte, l'objectiu del qual és promoure la detecció primerenca de la malaltia d'Alzheimer i la demència a través d'un formulari en línia per tal que els ciutadans puguin per ells mateixos verificar la seva memòria i funcions cognitives.

El projecte MOPEAD

MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), impulsat per la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea a través del consorci IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors), és una iniciativa europea que vol atorgar al propi ciutadà un rol actiu en la detecció precoç de l'Alzheimer.

L'estudi té com a objectiu contrastar l'eficàcia, per diagnosticar la malaltia en estadis lleus o previs, a través de quatre mecanismes participatius: un qüestionari online, les Jornades de Portes Obertes en centres de memòria especialitzats, un test de 10 minuts conduït per metges d'atenció primària i una prova neuropsicològica a pacients diagnosticats de diabetis tipus 2, considerada un factor de risc de la malaltia d'Alzheimer.

Premis d'Internet

En 2019 s'ha celebrat la XXIV edició dels Premis d'Internet que es lliuren, cada any des de 1996, el mes de maig amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Societat de la Informació, popularment conegut com #diadeinternet. Aquest dia té l'objectiu de convidar a la societat a reflexionar sobre com Internet pot contribuir a accelerar l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU.

Comunicat del Patronat de Fundació ACE

21/09/2017Notícies
Pel respecte i la dignitat dels drets de Catalunya, preservem la memòria El Patronat de Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Apl...