Aquest dilluns, 5 d’octubre, sis mesos després del tancament per Covid-19, els usuaris de la Unitat d’Atenció Diürna han tornat a les instal·lacions de Fundació ACE per continuar la seva teràpia de forma presencial.

Amb l’inici de l’estat d’alarma, una trentena d’usuaris del nostre taller de memòria van seguir la teràpia de forma telemàtica, adaptant-se amb èxit a aquesta nova realitat. América Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna, valora positivament “la gran acollida dels nostres usuaris cap al format telemàtic. Era un repte tant per ells com pels professionals de Fundació ACE i hem aconseguit una gran adherència al programa online. Podem dir que hem estat a l’alçada de les circumstàncies”. Tot i això, la reobertura de la Unitat d’Atenció Diürna és “una molt bona notícia. Malgrat que durant els mesos de confinament els nostres usuaris han pogut seguir la teràpia, un dels elements que ofereix més benefici a les persones amb deteriorament cognitiu lleu és la socialització. És molt important oferir-los un entorn adequat i les reunions de grup per normalitzar i socialitzar el problema és el valor afegit que els hi oferim amb els tallers de memòria.”

Per assegurar que no existeixi risc de contagi, Fundació ACE implementa les següents mesures de seguretat:

• Ús de mascareta FFP2.
  • Distància de seguretat entre els usuaris.
  • Higiene exhaustiva de mans i desinfecció de calçat.
  • Es distancia l’entrada i sortida d’usuaris per una correcta desinfecció de l’espai i del mobiliari.
  • Correcta ventilació de les sales.
  • Ús de bata d’un sol ús per als usuaris.
  • Ús de material no compartit entre els usuaris, facilitat per Fundació ACE.
  • Signatura de declaració responsable per la tornada de l’activitat presencial.

Fundació ACE ha modificat lleugerament l’horari amb l’objectiu de mantenir els grups previs al tancament per Covid-19 i incloure usuaris de nova incorporació.

L’última activitat que ha reprès la modalitat presencial ha estat els tallers de memòria, ja que des de l’inici de la pandèmia van poder seguir la teràpia en format online i Fundació ACE ha esperat a disposar d’un protocol de seguretat exhaustiu per una tornada a les aules amb plenes garanties.

Tot i la tornada a la presencialitat, Fundació ACE continua amb els tallers de memòria online per aquells usuaris de risc o les persones que encara no desitgin acollir-se al format presencial.

Per a més informació sobre els tallers de memòria online o presencials pot contactar amb América Morera al telèfon 610 59 59 43.

Fundació ACE romandrà atenta a les indicacions de les autoritats sanitàries

El 16 de març el Centre de Dia, Hospital de Dia i els tallers de memòria van tancar les seves portes excepcionalment seguint les directrius del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’evitar la propagació del Covid-19. Per evitar interrompre el procés terapèutic, clau per la millora del benestar dels pacients, Fundació ACE va seguir amb el contacte telefònic amb els usuaris per a fer-ne seguiment de la seva evolució i per a orientar-los en activitats. Així mateix, al web de Fundació ACE es va facilitar una sèrie d’exercicis perquè qualsevol persona amb demència pugues entrenar la seva memòria.

A mitjans de juny la Unitat d’Atenció Diürna va tornar a obrir les seves portes, però després de mes i mig d’activitat, es va suspendre el servei presencial a causa dels rebrots per Coronavirus que se succeïen a Barcelona.

La Unitat de Diagnòstic recupera l’activitat presencial

08/06/2020Diagnòstic
Amb el canvi de fase i atenent als criteris de les autoritats sanitàries, la Unitat de Diagnòstic recupera ara part de l’activitat presencial, per no demorar més l’atenció a les persones que no han pogut realitzar les visites telemàticament.