Taller: Els aromes del record

El Grup Indukern ha organitzat aquest més d’abril a Fundació ACE diversos tallers d’aromateràpia dirigits als usuaris i usuàries del Centre i l’Hospital de Dia de la Fundació. Els tallers, que porten per títol “Els aromes del record”, tenen l’objectiu de potenciar a través de l’estimulació olfactiva els records i vivències de les persones amb Alzheimer i altres demències.

En les sessions s’ha invitat als assistents a reconèixer conjuntament diferents olors dipositades sobre tires olfactives, com ara xocolata, llimona, espígol, rosa o vainilla. Un cop endevinats els aromes, els usuaris han pogut parlar i debatre en grup sobre tot allò que els evocava cadascuna de les olors, ajudats per altres elements com ara objectes, fotografies o música.

“L’olfacte és un sentit que normalment no treballem gaire però que resulta molt útil a l’hora de fomentar la memòria i transportar-nos a d’altres moments o èpoques de la nostra vida. En aquest sentit, resulta interessant explorar les possibilitats que ens ofereixen els aromes com a eina per evocar els records”, explica Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE.

Tallers d'aromateràpia

Hàbits saludables per ajudar a prevenir l’Alzheimer

05/09/2019Atenció i tractament
Tot i que malauradament no hi ha encara avui en dia una forma segura de prevenir l’Alzheimer o altres tipus de demència, si que podem actuar sobre alguns factors de risc, duent a terme canvis en el nostre estil de vida o mitjançant tractament mèdic.