Atenció i tractament

Taller: Els aromes del record

25/04/2019

Taller: Els aromes del record

El Grup Indukern ha organitzat aquest més d’abril a Fundació ACE diversos tallers d’aromateràpia dirigits als usuaris i usuàries del Centre i l’Hospital de Dia de la Fundació. Els tallers, que porten per títol “Els aromes del record”, tenen l’objectiu de potenciar a través de l’estimulació olfactiva els records i vivències de les persones amb Alzheimer i altres demències.

En les sessions s’ha invitat als assistents a reconèixer conjuntament diferents olors dipositades sobre tires olfactives, com ara xocolata, llimona, espígol, rosa o vainilla. Un cop endevinats els aromes, els usuaris han pogut parlar i debatre en grup sobre tot allò que els evocava cadascuna de les olors, ajudats per altres elements com ara objectes, fotografies o música.

“L’olfacte és un sentit que normalment no treballem gaire però que resulta molt útil a l’hora de fomentar la memòria i transportar-nos a d’altres moments o èpoques de la nostra vida. En aquest sentit, resulta interessant explorar les possibilitats que ens ofereixen els aromes com a eina per evocar els records”, explica Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE.

Tallers d'aromateràpia

Música des de casa durant la pandèmia pel COVID-19

07/05/2020Atenció i tractament
La música i el ball juguen un paper indiscutible en el benestar emocional de les persones. Conscients d’aquest valor essencial de la música, diverses entitats han posat en marxa propostes per fer arribar la música als domicilis a través d’internet.