notícies

Els experts aconsellen fomentar l'hàbit de la lectura entre les persones amb Alzheimer

Fomentar i mantenir l’hàbit de la lectura ajuda a conservar l’activitat i les funcions cognitives de les persones amb Alzheimer. Així ho indiquen els experts de Fundació ACE- Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center que, en el marc de la celebració de la Diada de Sant Jordi, aconsellen promoure la lectura entre les persones amb demència com a eina per treballar el llenguatge i la memòria.

Malgrat que l’habilitat lectora és un dels processos que les persones perden més tard, és habitual que, progressivament, abandonin aquesta pràctica per l’esforç que els suposa seguir el fil del relat i mantenir l’atenció en allò que estan llegint.

Davant d’aquesta situació, els experts de Fundació ACE recomanen als familiars i als cuidadors de persones amb demència que els facilitin aquesta activitat acompanyant-los en la lectura i posant a la seva disposició un llibre o un diari o escrivint-los, per exemple, un text breu i amb lletra clara.

Des de fa més de 25 anys, els professionals de la Fundació duen a terme un Programa de Psicoestimulació Integral (PPI), a través del qual els usuaris i usuàries assisteixen a tallers i activitats en grup per activar i treballar les seves capacitats físiques, intel·lectuals i socials. La lectura, l’exercici físic, la música o l’art són alguns dels elements que des de la Unitat d’Atenció Diürna es fan servir com a eines per a l’estimulació de les seves capacitats i també dels seus records.

Adequar la lectura a les necessitats de la persona amb Alzheimer

Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d'Atenció Diürna de Fundació ACE, recomana als familiars i cuidadors tenir en compte les necessitats específiques de la persona i l’estat de la malaltia per tal d’adequar i facilitar les lectures. “Si aconseguim adaptar les lectures a les necessitats i interessos de la persona amb Alzheimer, podem aconseguir que aquesta activitat els resulti atractiva i, fins i tot, que els permeti recordar aspectes o emocions vitals”, assegura Morera.

Més informació en aquest enllaç.

El llibre del 25è aniversari del Centre de Dia de Fundació ACE

06/03/2017Sensibilització
El llibre del 25è aniversari del Centre de Dia de Fundació ACE . En el marc dels actes del 25 Aniversari, Fundació ACE presenta el llibre electrò...