Fundació ACE, representada per la Dra. Boada en l'àmbit internacional, ha expressat avui la seva adhesió al comunicat de l'associació de pacients europea Alzheimer Europe en relació a COVID-19.

Al comunicat publicat a la seva pàgina web exposen la situació desigual a la qual s'enfronten les persones amb demència en el procés de triatge enmig d'aquesta emergència sanitària.

El comunicat afirma que "els procediments i les pautes dirigides a la gestió de recursos insuficients en situacions de crisi, com l'actual pandèmia de COVID-19, en principi parteixen d'un enfocament ètic, però cal extremar la precaució per evitar l'exclusió involuntària i sistemàtica de persones amb demència i, per tant, la vulneració dels drets i la vida d'alguns dels membres més vulnerables de la societat."

El comunicat acaba amb un llistat de peticions pels sistemes de salut i les autoritats a efectes de que tinguin en compte a les persones amb demència en la complexa situació actual.

Llegeix el comunicat complet.

Fundació ACE actua davant la pandèmia de coronavirus (SARS-COV-2)

15/03/2020Notícies
Fundació ACE actua davant la pandèmia de coronavirus (SARS-COV-2). L'objectiu és reduir el risc de contagi i, amb aquesta finalitat, Fundació ACE ha establert les mesures organitzatives necessaries per tal d'oferir atenció no presencial als usuaris.