Per la seva edat avançada, les persones amb demència pertanyen al grup de risc de major vulnerabilitat davant el coronavirus. Se bé és cert que actualment l'edat mitjana dels afectats per Covid-19 se situa en els 40 anys, no podem abaixar la guàrdia ni relaxar les mesures de seguretat.

Amb les modificacions en les mesures de seguretat i la reobertura de l’oci i la mobilitat de les persones han sorgit els rebrots al nostre país. Les primeres notícies de nous contagis ja ens arribaven al mes de juny, però durant les vacances i, especialment, durant el mes d’agost, aquests s’han multiplicat per tot el territori.

Així doncs, des de la Fundació ACE recomanem aplicar les següents 10 mesures de protecció pel benestar de les persones amb demència o trastorns cognitius i els seus cuidadors i cuidadores:

1. Sortir al carrer en horari de poca afluència.

L’activitat física beneficia les persones amb deteriorament cognitiu i és un excel·lent complement del procés terapèutic. Per això, animem a totes les persones que convisquin amb una demència reprendre les sortides al carrer, però durant períodes més curts i en horari de poca afluència, com per exemple, a primera hora del matí.

1. Evitar llocs concorreguts.

Com és el cas del transport públic. Hem d’evitar llocs, oberts o tancats, en els que no ens sigui possible mantenir la distància de seguretat interpersonal. Sempre que sigui possible, és recomanable traslladar-se en transport privat o a peu.

1. Utilitzar mascareta.

El 8 de juliol la Generalitat va decretar l’ús obligatori de la mascareta a la via pública, espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic, amb independència del manteniment de la distància física de seguretat.

1. Higiene constant de mans.

La millor prevenció per evitar el contagi és una correcta higiene de mans. Rentar-se les mans després d'arribar del carrer i portar amb nosaltres gel hidroalcohòlic per aplicar-nos després de comprar o mentre estem asseguts en un banc o a una terrassa farà que el risc de contraure el virus sigui menor.

1. Socialitzar evitant el contacte directe.

La participació social de les persones d’avançada edat i amb demència redueix el risc de depressió i ansietat. En temps de Covid-19 hem de ser molt curosos i reprendre les nostres relacions socials evitant el contacte directe amb l’altra persona i deixant una distància mínima interpersonal de 2 metres.

1. Mantenir-se actiu a casa.

En tant que les sortides a l’exterior disminueixen o es veuen alterades, és necessari mantenir un mínim d'activitat també a la llar. Si és possible, realitzar passejos, pujar i baixar escales o exercicis d’entrenament funcional per mantenir-se àgil.

1. Seguir la teràpia de forma telemàtica

Seguir amb el procés terapèutic és de vital importància per a les persones amb demència. La unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE segueix amb els tallers de memòria per via telemàtica, una iniciativa que ha sigut molt ben acollida pels usuaris i usuàries.

1. Realitzar exercicis d’estimulació cognitiva

A més d'assistir a les sessions terapèutiques online, els usuaris poden trobar al nostre web activitats per exercitar la memòria, el llenguatge, l’atenció i altres.

1. Cura del benestar personal

La persona amb demència ha de trobar moments per cuidar-se. És important que se sentin relaxats i tinguin cura de la seva imatge per sentir-se còmodes. Pentinar-se, pintar-se les ungles, escoltar música i veure alguna pel·lícula farà que se sentin bé. A banda d’això, et proposem aquests 10 consells pel benestar de les persones amb demència

1.  Benestar de la persona cuidadora

Ja en una situació normal, ocupar-se d'una persona amb trastorn cognitiu pot arribar a ser molt demandant. Cuidar-se a un mateix per sentir-se bé farà que el treball sigui menys pesat. Des de Fundació ACE donem alguns consells pel benestar dels cuidadors i cuidadores en temps de coronavirus.

Recordem que la Fundació ACE segueix oferint suport a les famílies amb l’objectiu d’atendre les demandes que sorgeixin en l’atenció a persones amb demència. Ens trobareu al telèfon 93 430 47 20, de dilluns a divendres, de 9 a 18 h

Fundació ACE actua davant la pandèmia de coronavirus (SARS-COV-2)

15/03/2020Notícies
Fundació ACE actua davant la pandèmia de coronavirus (SARS-COV-2). L'objectiu és reduir el risc de contagi i, amb aquesta finalitat, Fundació ACE ha establert les mesures organitzatives necessaries per tal d'oferir atenció no presencial als usuaris.